logonew

koplogo

DE START!

Als er via het inschrijfformulier een verzoek binnen komt, wordt er in het team overlegd wat de problematiek is en hoe deze aangepakt moet worden. Dan volgt er een telefonisch onderhoud met de persoon die het formulier heeft ingevuld. In dit telefonische gesprek horen wij van de mensen wie en wat en waar de hulpvraag is. Natuurlijk heeft u dit al ingevuld op het formulier, maar de ervaring verteld ons dat er aan de telefoon toch weer makkelijker en meer over de problematiek gesproken wordt. Het telefoonnummer melden is dus echt noodzaak. Mocht dit een geheim nummer zijn, meldt het ons. Ook wij zullen deze geheim houden via een aantekening op uw aanvraag. Als dit allemaal gedaan is, wordt de juiste medewerker van de Stichting benaderd met de vraag of zij/hij u een bezoek brengt. Dit is het kennismakingsgesprekje, een soort intake. Als de collega deze opdracht heeft volbracht, wordt er overleg gepleegd in het team. Bij goedkeuring, want niet elke zaak hoeft bij de Stichting te behoren, wordt men weer benaderd en word er een plan van aanpak opgesteld, samen met u.

Hierin geeft u zelf aan wat u precies wilt. Is dit volledig onmogelijk, wat voor kan komen, zal dit meteen aan u duidelijk uitgelegd worden en kijkt men naar een andere oplossing.

Als alle partijen tevreden zijn, gaan we gezamenlijk aan het werk. Belangrijk is dat men al zoveel mogelijk dossiers/contactjournaals heeft opgevraagd bij de instantie, wat betrekking heeft op de hulpvraag. Dit kunnen verschillende instanties zijn. Dit werkt op voorhand sneller en kan er meteen aan uw probleem gewerkt worden. Er hoeft geen duurzame tijd verloren te gaan.

De hulp van de Stichting is langdurig, zo ook de nazorg. Dit verschilt per cliënt en zeker per geval en/of zaak. Geen enkele zaak is te spiegelen aan een andere zaak, de mensen zijn allemaal eigen individuen.